1. Základné údaje
2. Organizácie
3. Kupujúci a poskytovateľ služieb
4. Postup
5. Časti
-
5.1 Informácie o časti
-
5.1.1 Časť
- Názov: Vybudovanie platformy pre Informačné systémy novej generácie „NGIS“ v prostredí finančnej správy (FS)
-
Účel
-
Opis časti
- Referenčné číslo: 116421/2025
- Názov : Vybudovanie platformy pre Informačné systémy novej generácie „NGIS“ v prostredí finančnej správy (FS)
- Opis: Predmetom zákazky je vybudovanie platformy pozostávajúcej z hardvérových, softvérových komponentov a súvisiacich prác na prevádzku Informačných systémov novej generácie „NGIS“ v prostredí FS. Cieľom je vybudovať infraštruktúru kontajnerizačnej platformy v prostredí FS vrátane zálohovacieho riešenia so zvýšenou kybernetickou odolnosťou, ktoré bude slúžiť na ochranu, archiváciu a obnovu dát v prostredí verejného obstarávateľa v dvoch geograficky oddelených lokalitách. Platforma bude spĺňať požiadavky vysokej dostupnosti služieb aj v prípade zlyhania alebo havárie, požiadavky nasadenia a prevádzky kontajnerizovaných aplikačných komponentov a požiadavky na moderné riešenie zálohovania s imunitou voči ransomvérovým útokom. Platformu budú tvoriť jednotlivé samostatne diela realizované formou objednávok, na základe uvedeného FS získa pružný mechanizmus na realizáciu jednotlivých diel podľa aktuálnych požadovaných potrieb počas doby platnosti dohody, s cieľom vybudovať a udržiavať platformu pre Informačné systémy novej generácie „NGIS“ ako dôležitý prvok svojej virtualizačnej a bezpečnostnej architektúry. Podrobný opis a rozsah predmetu zákazky je uvedený v bode II. Zväzok III. Súťažných podkladov.
- Druh zákazky: Tovary
-
Doplňujúci druh zákazky
-
Doplňujúci druh zákazky
- Doplňujúci druh zákazky: Služby
-
Rozsah obstarávania
- Toto verejné obstarávanie je vhodné aj pre malé a stredné podniky (MSP).: áno
-
Predpokladaná hodnota
- Predpokladaná hodnota (BT-27-Lot) (hodnota): 8 109 869.27
- Predpokladaná hodnota (BT-27-Lot) (mena): Euro
-
Informácie o hlavnej klasifikácii predmetu zákazky
- Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
- Hlavný CPV kód: Súborové servery
-
Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
-
Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
- Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
- Doplňujúci CPV kód: 48710000, 48621000, 72100000, 72228000, 72260000, 72710000
-
Informácie o spoločensky zodpovednom verejnom obstarávaní
-
Ciele spoločensky zodpovedného verejného obstarávania
-
Ciele spoločensky zodpovedného verejného obstarávania
- Spoločensky zodpovedné verejné obstarávanie: Žiadne
-
Informácie o mieste plnenia
-
Informácie o mieste plnenia
- Nižšia územná jednotka krajiny: Banskobystrický kraj
- Krajina: Slovensko
- Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Miestom realizácie jednotlivých Diel vykonaných Zhotoviteľom je dátové centrum Objednávateľa so sídlom Nová 13, Banská Bystrica alebo Tajov, pričom pre každé jednotlivé Dielo bude miesto jeho realizácie definované v samostatnej objednávke vystavenej Objednávateľom.
-
Predpokladané trvanie
-
Dĺžka trvania
- Dĺžka trvania (BT-36-Lot) (hodnota): 48
- Dĺžka trvania (BT-36-Lot) (jednotka): Mesiac
-
Dohoda o vládnom obstarávaní
- Na toto verejné obstarávanie sa vzťahuje Dohoda o vládnom obstarávaní (GPA).: áno
-
Využitie prostriedkov z fondov EÚ
- Finančné prostriedky EÚ: Obstarávanie nie je financované z fondov EÚ
-
Informácie o rámcovej dohode a dynamickom nákupnom systéme
-
Aplikácia rámcovej dohody
- Rámcová dohoda: Rámcová dohoda, bez opätovného otvorenia súťaže
-
Dynamický systém obstarávania
- Dynamický nákupný systém: Žiadny
-
Informácie o rámcovej dohode
- Maximálny počet uchádzačov rámcovej dohody : 1
- Kategórie: Kategórie kupujúcich
-
Súťažné podmienky
-
Spôsob zverejnenia podmienok účasti
-
Spôsob zverejnenia podmienok účasti
- Forma zverejnenia podmienok účasti: Oznámenie
-
Zoznam podmienok účasti
-
Zoznam podmienok účasti
- Typ podmienky účasti: Zoznam dodávok tovarov (§34 ods. 1 písm. a) ZVO)
- Opis podmienky účasti: Podmienky účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti podľa § 34 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní preukáže uchádzač predložením nasledujúcich dokladov: Zoznamom poskytnutých tovarov a služieb uchádzač preukáže zrealizované plnenia rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedeným cien, lehôt a odberateľov (vyhlásením verejného obstarávania je deň zverejnenia v Publikačnom vestníku EÚ – ďalej len „rozhodné obdobie“), pričom plnenia boli v min. objeme 3 000 000,00 EUR bez DPH kumulatívne za rozhodné obdobie. Predložený Zoznam musí byť doplnený dokladom, ktorým je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, ak také referencie existujú. Doplnením a preukázaním podľa predchádzajúcej vety sa rozumie spôsob podľa § 40 ods. 5 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. verejný obstarávateľ zohľadní referencie uchádzača uvedené v predloženom Zozname a uverejnené v evidencii referencií podľa § 12 zákona o verejnom obstarávaní, ak takéto referencie ku dňu predloženia ponuky existujú a uchádzač ich v ponuke identifikoval. Plnením podobného charakteru ako je predmet zákazky sa rozumie dodávka serverov na platforme x86, dodávka sieťových komponentov, dodávka licencií pre operačné systémy serverov, dodávka licencií zálohovania a práce súvisiace s implementovaním uvedených technológií do infraštruktúry. Súčasťou týchto technológií, okrem iných, aj minimálne dvoch Kubernetes klastrov (alebo ich ekvivalent), pričom každý klaster bol prevádzkovaný minimálne po dobu dvoch rokov a súčasťou aktualizácií a udržania komponentov v stabilných verziách (upgrade) boli komponenty: storage vrstva, observabilita a sieťová vrstva.
-
Zoznam podmienok účasti
- Typ podmienky účasti: Údaje o vzdelaní a odbornej kvalifikácii (§ 34 ods. 1 písm. g) ZVO)
- Opis podmienky účasti: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii osôb na plnenie predmetu zákazky (kľúčoví špecialisti), ktoré predloží uchádzač v profesijnom životopise a prostredníctvom kópií platných certifikátov. Profesijný životopis musí byť podpísaný dotknutou osobou (Kľúčovým expertom): Špecialista č. 1 HW špecialista - minimálne 5 rokov praxe v oblasti HW inštalácie serverov, update firmware na platforme x86 - preukáže v profesijnom životopise, - minimálne 3 preukázateľné profesionálne praktické skúsenosti v oblasti implementácie infraštruktúry serverov - preukáže v profesijnom životopise, - certifikát profesijnej spôsobilosti v oblasti certifikácie pre serverovú infraštruktúru Dell Technologies Proven Professional alebo HPE Accredited Solutions Expertekvivalentný alebo Lenovo XClarity Administrator, alebo ekvivalentný dokument - uchádzač preukáže prostredníctvom kópie platných certifikátov. Špecialista č. 2 – sieťový špecialista - minimálne 5 rokov praxe v oblasti vykonávania autorizovaného záručného a pozáručného servisu pre aktívne prvky LAN preukáže v profesijnom životopise, - minimálne 5 rokov praxe v oblasti vykonávania autorizovaného záručného a pozáručného servisu pre platformu Cisco - preukáže v profesijnom životopise, - platný certifikát pre oblasť sieťovej infraštruktúry, napr. CCIE Routing and Switching alebo ekvivalent daného certifikátu od inej akreditovanej autority a platný certifikát Cisco Certified Specialist - Security Core alebo ekvivalentný dokument daného certifikátu od inej akreditovanej autority - uchádzač preukáže prostredníctvom kópie platných certifikátov. Špecialista č. 3 Špecialista administrátor Linux - minimálne 5 rokov praxe v oblasti administrácie Linux - preukáže v profesijnom životopise, - Minimálne tri (3) praktické skúsenosti v pozícii experta v oblasti administrácie Linux prostredí - preukáže v profesijnom životopise, - platný certifikát – Foundation Certified System Administrator (LFCS) alebo ekvivalentný dokument daného certifikátu - uchádzač preukáže prostredníctvom kópie platného certifikátu. Špecialista č. 4 Špecialista pre zálohovanie - minimálne 5 rokov praxe v oblasti zálohovania - preukáže v profesijnom životopise, - Minimálne tri (3) praktické skúsenosti v pozícii experta v oblasti zálohovania - preukáže v profesijnom životopise, - Platný certifikát – IBM Certified Technical Specialist - IBM Spectrum Protect V8.1.8 alebo ekvivalentný dokument daného certifikátu - uchádzač preukáže prostredníctvom kópie platného certifikátu. Špecialista č. 5 pre koordináciu ICT projektov – Projektový manažér - minimálne 5 rokov praxe v oblasti manažovania IKT projektov - preukáže v profesijnom životopise, - minimálne 3 preukázateľné profesionálne praktické skúsenosti v oblasti manažovania ICT projektov - preukáže v profesijnom životopise, - certifikát profesijnej spôsobilosti v oblasti riadenia projektov informačných a komunikačných technológií PRINCE2 Practitioner podľa EXIN (Examination Institute For Information Science) alebo ekvivalentný dokument - uchádzač preukáže prostredníctvom kópie platného certifikátu. Špecialista č.6 IT Architekt - minimálne 5 rokov praxe v oblasti návrhu architektúry infraštruktúry - preukáže v profesijnom životopise, - minimálne tri (3) praktické skúsenosti v pozícii IT architekta v projektoch v oblasti implementácie a návrhu infraštruktúry - preukáže v profesijnom životopise, - platný certifikát Red Hat Certified OpenShift Architect, alebo ekvivalentný dokument daného certifikátu - uchádzač preukáže prostredníctvom kópie platného certifikátu.
-
Zoznam podmienok účasti
- Typ podmienky účasti: Technické vybavenie, študijné a výskumné zariadenia (§ 34 ods. 1 písm. d) ZVO)
- Opis podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 pi´sm. d) zákona o verejnom obstarávaní v nadväznosti na § 35 zákona o verejnom obstarávaní, uchádzač preukáže, že pri plnení predmetu zákazky bude používať zavedený a používaný systém riadenia informačnej bezpečnosti. Ako dôkaz o zavedení a používaní systému riadenia informačnej bezpečnosti predloží uchádzač platný doklad: Certifikát systému riadenia informačnej bezpečnosti podľa normy ISO 27001 vydaný akreditovanou osobou, ktorej bola na základe preukázania splnenia akreditačných požiadaviek udelená akreditácia, alebo iným ekvivalentným dôkazom vydaným akreditovanou osobou rovnocenný opatreniam riadenia informačnej bezpečnosti, vzťahujúci sa k oblasti, ktorá je predmetom zákazky. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát vydaný príslušným orgánom členského štátu. Ak uchádzač objektívne nemal možnosť získať príslušný certifikát v určených lehotách, verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy o rovnocenných opatreniach na zabezpečenie systému riadenia informačnej bezpečnosti predložené uchádzačom, ktorými preukáže, že ním navrhované opatrenia sú v súlade s požadovanými slovenskými technickými normami na systém riadenia informačnej bezpečnosti.
-
Zoznam podmienok účasti
- Typ podmienky účasti: Certifikát manažérstva kvality (§ 35 ZVO)
- Opis podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 pi´sm. d) zákona o verejnom obstarávaní v nadväznosti na § 35 zákona o verejnom obstarávaní, uchádzač preukáže, že pri plnení predmetu zákazky bude používať zavedený a používaný systém manažérstva kvality. Ako dôkaz o zavedení a používaní systému manažérstva kvality predloží uchádzač platný doklad: Certifikát systému manažérstva kvality podľa normy ISO 9001 vydaný akreditovanou osobou, ktorej bola na základe preukázania splnenia akreditačných požiadaviek udelená akreditácia (ďalej len „akreditovaná osoba“) alebo iným ekvivalentným dôkazom vydaným akreditovanou osobou rovnocenný opatreniam manažérstva kvality, vzťahujúci sa k oblasti, ktorá je predmetom zákazky. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát vydaný príslušným orgánom členského štátu. Ak uchádzač objektívne nemal možnosť získať príslušný certifikát v určených lehotách, verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy o rovnocenných opatreniach na zabezpečenie systému manažérstva kvality predložené uchádzačom, ktorými preukáže, že ním navrhované opatrenia sú v súlade s požadovanými slovenskými technickými normami na systém manažérstva kvality.
-
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
-
Zoznam kritérií
-
Zoznam kritérií
- Typ kritéria na vyhodnotenie ponúk: Cena
- Opis kritéria na vyhodnotenie ponúk: Úspešnou bude ponuka uchádzača, ktorý poskytne verejnému obstarávateľovi najnižšiu (celkovú) cenu za predmet zákazky v EUR s daňou z pridanej hodnoty a umiestni sa na 1. mieste podľa zostaveného poradia podľa výšky ponukovej ceny vzostupne.
-
Parametre kritéria
-
Váhové hodnotiace kritérium
- Hodnota kritéria na vyhodnotenie ponúk: 100
- Hodnota kritéria je typ váhy : Váha (percentá, presne)
- Názov kritéria na vyhodnotenie ponúk: Celková cena predmetu zákazky (EUR s DPH).
-
Ďalšie požiadavky
- Skupina uchádzačov, ktorej bude zadaná zákazka, musí mať určitú právnu formu.: áno
- Opis právnej formy uchádzača: Opis právnej formy uchádzača: Uchádzačom je hospodársky subjekt, ktorý predložil ponuku. Uchádzačom môže byť fyzická osoba alebo právnická osoba vystupujúca voči verejnému obstarávateľovi samostatne alebo skupina fyzických osôb/právnických osôb vystupujúcich voči verejnému obstarávateľovi spoločne (skupina dodávateľov podľa § 37 zákona o verejnom obstarávaní). Pred podpisom Rámcovej dohody sa vyžaduje, aby skupina dodávateľov z dôvodu riadneho plnenia Rámcovej dohody uzatvorila a predložila verejnému obstarávateľovi zmluvu v súlade s platnými predpismi, ktorá bude zaväzovať zmluvné strany, aby ručili spoločne a nerozdielne za záväzky voči verejnému obstarávateľovi vzniknuté pri realizácii predmetu zákazky.
-
Informácie o vyhradenom verejnom obstarávaní
-
Informácie o vyhradenom verejnom obstarávaní
- Vyhradená účasť: Žiadne
-
Informácie o variantoch
- Varianty: Nie sú povolené
-
Požiadavky na plnenie zmluvy
-
Vykonávanie zmluvy prostredníctvom chránených pracovísk
- Plnenie zmluvy sa musí vykonať v rámci programov chránených pracovísk.: Nie
-
eFakturácia
- Elektronická fakturácia: Povolená
-
eKatalóg
- Predkladanie ponúk vo forme elektronického katalógu: Nie je povolené
-
ePodpis
- Vyžaduje sa zdokonalený alebo kvalifikovaný elektronický podpis alebo elektronická pečať [v zmysle nariadenia (EÚ) č. 910/2014].: áno
-
Postup po procese udeľovania
- Elektronické objednávanie: áno
- Elektronická platba: áno
-
Informácie o predkladaní ponúk alebo žiadostí o účasť
-
Lehoty
- Lehota na predkladanie ponúk (dátum): 13.11.2025
- Lehota na predkladanie ponúk (čas): 09:00
-
Viazanosť ponuky
-
Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná
- Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot) (hodnota): 0
- Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot) (jednotka): Deň
-
Jazyk predkladania ponúk
-
Jazyk predkladania ponúk
- Jazyk, v ktorom možno predložiť ponuky: slovenčina
-
Jazyk predkladania ponúk
- Jazyk, v ktorom možno predložiť ponuky: čeština
-
Informácie o otváraní ponúk
- Dátum otvárania ponúk: 13.11.2025
- Čas otvárania ponúk: 09:15
- Opis otvárania ponúk: Otváranie ponúk, resp. ich odšifrovanie a sprístupnenie, elektronicky, spôsobom určeným funkcionalitou EPVO sa uskutoční v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ najneskôr do piatich pracovných dní odo dňa otvárania ponúk pošle všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuky v lehote na predkladanie ponúk, zápisnicu z ich otvárania, ktorá obsahuje údaje zverejnené podľa § 52 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
- Miesto otvárania ponúk: Miestom „on-line“ sprístupnenia ponúk je webová adresa: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/544414
-
Spôsob predkladania ponúk alebo žiadostí o účasť
- Elektronické predkladanie ponúk: Povinné
- Adresa na predkladanie ponúk (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/544414
-
Informácie o súťažných podkladoch
-
Informácie o súťažných podkladoch
-
Súťažné podklady v úradných jazykoch
-
Súťažné podklady v úradnom jazyku
-
Súťažné podklady v úradnom jazyku
- Úradný jazyk súťažných podkladov: slovenčina
- Obmedzený prístup k súťažným podkladom: Žiadne obmedzenia prístupu k dokumentom
- Súťažné podklady (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/544414
- Označenie dokumentu/zákazky: Súťažné podklady
-
Komunikačný kanál ad hoc
- Názov elektronického prostriedku: Informačný systém Elektronická platforma prevádzkovaná Úradompodpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku.
-
Preskúmanie
-
Lehoty na preskúmanie
- Opis lehôt na preskúmanie: Lehoty na predloženie námietok upravuje platný a účinný zákon o verejnom obstarávaní.
-
Organizácia pre preskúmanie
- ID organizácie zodpovednej za preskúmanie: ORG-0001 (Úrad pre verejné obstarávanie)
-
Organizácia poskytujúca informácie o preskúmaní
- ID poskytovateľa informácií o preskúmaní: ORG-0001 (Úrad pre verejné obstarávanie)