1. Základné údaje
2. Organizácie
3. Kupujúci a poskytovateľ služieb
4. Postup
5. Časti
-
5.1 Informácie o časti
-
5.1.1 Časť
- Názov: Služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy
-
Účel
-
Opis časti
- Referenčné číslo: 539643
- Názov : Služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy
- Opis: Predmetom zákazky sú služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy spolu s operatívnou prevádzkou v rozsahu poskytovania paušálnych služieb za pozáručný servis hardvérovej a softvérovej infraštruktúry, servisných služieb podpory hardvérovej a softvérovej infraštruktúry a objednávkových, doplnkových služieb podpory centrálnej IT infraštruktúry verejného obstarávateľa. Podrobná špecifikácia predmetu zákazky je uvedená v Súťažných podkladoch "Zväzok III, Opis predmetu zákazky".
- Druh zákazky: Služby
-
Rozsah obstarávania
- Toto verejné obstarávanie je vhodné aj pre malé a stredné podniky (MSP).: áno
-
Predpokladaná hodnota
- Predpokladaná hodnota (BT-27-Lot) (hodnota): 18 895 294.83
- Predpokladaná hodnota (BT-27-Lot) (mena): Euro
-
Informácie o hlavnej klasifikácii predmetu zákazky
- Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
- Hlavný CPV kód: Hardvérové konzultačné služby (poradenstvo)
-
Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
-
Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
- Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
-
Informácie o spoločensky zodpovednom verejnom obstarávaní
-
Ciele spoločensky zodpovedného verejného obstarávania
-
Ciele spoločensky zodpovedného verejného obstarávania
- Spoločensky zodpovedné verejné obstarávanie: Žiadne
-
Informácie o mieste plnenia
-
Informácie o mieste plnenia
- Ulica: Nová ul.
- Číslo: 13
- Mesto: Banská Bystrica
- PSČ: 97401
- Nižšia územná jednotka krajiny: Banskobystrický kraj
- Krajina: Slovensko
- Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky
-
Informácie o mieste plnenia
- Ulica: Cesta nad kempingom Tajov
- Číslo: 197
- Mesto: Tajov
- PSČ: 97634
- Nižšia územná jednotka krajiny: Banskobystrický kraj
- Krajina: Slovensko
- Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Dátové Centrum Slovak Telekom
-
Informácie o mieste plnenia
- Ulica: Mierova´
- Číslo: 23
- Mesto: Bratislava
- PSČ: 815 11
- Nižšia územná jednotka krajiny: Bratislavský kraj
- Krajina: Slovensko
- Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky
-
Informácie o mieste plnenia
- Ulica: Bajkalská
- Číslo: 24
- Mesto: Bratislava
- PSČ: 82497
- Nižšia územná jednotka krajiny: Bratislavský kraj
- Krajina: Slovensko
- Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Kriminálny úrad finančnej správy
-
Predpokladané trvanie
-
Dĺžka trvania
- Dĺžka trvania (BT-36-Lot) (hodnota): 48
- Dĺžka trvania (BT-36-Lot) (jednotka): Mesiac
-
Dohoda o vládnom obstarávaní
- Na toto verejné obstarávanie sa vzťahuje Dohoda o vládnom obstarávaní (GPA).: áno
-
Využitie prostriedkov z fondov EÚ
- Finančné prostriedky EÚ: Obstarávanie nie je financované z fondov EÚ
-
Informácie o rámcovej dohode a dynamickom nákupnom systéme
-
Aplikácia rámcovej dohody
- Rámcová dohoda: Žiadna
-
Dynamický systém obstarávania
- Dynamický nákupný systém: Žiadny
-
Informácie o rámcovej dohode
- Kategórie: Kategórie kupujúcich
-
Súťažné podmienky
-
Spôsob zverejnenia podmienok účasti
-
Spôsob zverejnenia podmienok účasti
- Forma zverejnenia podmienok účasti: Oznámenie
-
Zoznam podmienok účasti
-
Zoznam podmienok účasti
- Typ podmienky účasti: Celkový ročný obrat (§ 33 ods. 1 písm. d) ZVO)
- Opis podmienky účasti: Podľa § 33 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní prehľadom o celkovom obrate alebo prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupne´ v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Verejný obstarávateľ požaduje predloženie prehľadu o celkovom dosiahnutom obrate, podpísaného uchádzačom, jeho štatutárnym orgánom alebo iným oprávneným zástupcom uchádzača, ktorý je oprávnený konať v mene uchádzača v záväzkových vzťahoch, v ktorom uchádzač preukáže objem obratu dosiahnutý za posledné tri hospodárske roky, resp. roky, za ktoré sú dostupne´ v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, v min. výške 20 000 000,00 EUR v súhrne za všetky požadované hospodárske roky. Prehľad o dosiahnutom obrate uchádzač podloží výkazmi ziskov a strát alebo výkazmi o príjmoch a výdavkoch za posledné tri hospodárske roky, resp. roky, za ktoré sú dostupne´ v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. V prípade ak sa účtovné závierky uchádzača nachádzajú vo verejnej časti registra účtovných závierok, ktorý je zverejnený na stránke www.registeruz.sk, verejný obstarávateľ bude akceptovať predloženie dokladu, v ktorom bude uvedený odkaz na takto zverejnene´ účtovne´ závierky uchádzača. Ak uchádzač nedokáže z objektívnych dôvodov poskytnúť na preukázanie finančného a ekonomického postavenia dokument určený verejným obstarávateľom, môže finančné a ekonomické postavenie preukázať predložením iného dokumentu, ktorý verejný obstarávateľ považuje za vhodný. Verejný obstarávateľ bude za vhodný dokument považovať ekvivalentný doklad, pokiaľ uchádzač nebude z objektívnych dôvodov schopný predložiť doklad vyžadovaný verejným obstarávateľom. Verejný obstarávateľ uchádzačovi odporúča takéto objektívne dôvody vo svojej ponuke uviesť. Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti finančného a ekonomického postavenia spoločne.
-
Zoznam podmienok účasti
- Typ podmienky účasti: Zoznam dodávok služieb (§34 ods. 1 písm. a) ZVO)
- Opis podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 pi´sm. a) zákona o verejnom obstarávaní: uchádzač preukáže technickú spôsobilosť zoznamom poskytnutých služieb za predchádzajúcich 3 rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní. Pritom je verejný obstarávateľ pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti uchádzačov týkajúcich sa technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti podľa § 34 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní povinný zohľadniť referencie uchádzačov, uvedené v Evidencii referencií, ak takéto referencie ku dňu predloženia ponuky existujú a uchádzač ich v ponuke identifikoval. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Zoznamom poskytnutých služieb uchádzač preukáže poskytnutie služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky (obdobným predmetom zákazky sa rozumie servisná podpora IKT) pričom uchádzač preukáže nasledovné: minimálne 2 plnenia, ktorých predmetom bolo poskytovanie služieb podpory a údržby prevádzky IKT informačno-komunikačných technológii v prostredí s minimálne 2000 používateľmi IT služieb, dodávka služieb za posledné 3 roky a predmetom dodávky je/bolo poskytovanie služieb podpory prevádzky IT infraštruktúry v niektorej z nasledovných oblasti´: • virtualizačna´ platforma VMware, • SAN / storage, zálohovanie na platforme IBM alebo HPE alebo Dell/EMC, • Prostredie operačných systémov UNIX rodiny (Power, Linux), • Windows systémy a Microsoft infraštruktúra.
-
Zoznam podmienok účasti
- Typ podmienky účasti: Technické vybavenie, študijné a výskumné zariadenia (§ 34 ods. 1 písm. d) ZVO)
- Opis podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 pi´sm. d) zákona o verejnom obstarávaní v nadväznosti na § 35 zákona o verejnom obstarávaní: Uchádzač preukáže technickú spôsobilosť opisom technického vybavenia, študijných a výskumných zariadení a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality, uvedením opatrení manažérstva kvality, ktoré použije pri plnení zmluvy. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť nasledujúce doklady: a) doklad podľa § 35 zákona o verejnom obstarávaní vo väzbe na podmienku účasti podľa § 34 ods. 1 pi´sm. d) zákona o verejnom obstarávaní, ktorým bude certifikát v oblasti zabezpečenia kvality podľa normy ISO 9001. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát systému manažérstva kvality vydaný príslušným orgánom členského štátu. Ak uchádzač objektívne nemal možnosť získať príslušný certifikát v určených lehotách, verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy o rovnocenných opatreniach na zabezpečenie systému manažérstva kvality predložené uchádzačom, ktorými preukáže, že nim navrhovane´ opatrenia na zabezpečenie systému manažérstva kvality sú v súlade s požadovanými slovenskými technickými normami na systém manažérstva kvality; b) platný certifikát o zavedení systému manažérstva IT služieb, vydaný nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie podmienok vyplývajúcich z normy ISO 20000. Uchádzač môže využiť systémy manažérstva IT služieb vyplývajúce z európskych noriem. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenne´ osvedčenia vydane´ príslušnými orgánmi členských štátov; c) platný certifikát o zavedení systému manažérstva informačnej bezpečnosti v oblasti informačných technológii´, vydaný nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie podmienok vyplývajúcich z normy ISO 27001. Uchádzač môže využiť systémy manažérstva informačnej bezpečnosti v oblasti informačných technológii´ vyplývajúce z európskych noriem. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenne´ osvedčenia vydane´ príslušnými orgánmi členských štátov.
-
Zoznam podmienok účasti
- Typ podmienky účasti: Údaje o vzdelaní a odbornej kvalifikácii (§ 34 ods. 1 písm. g) ZVO)
- Opis podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 pi´sm. g) zákona o verejnom obstarávaní: Uchádzač preukáže technickú spôsobilosť údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Verejný obstarávateľ požaduje preukázať odbornú spôsobilosť osôb zodpovedných za poskytnutie služby (kľúčoví experti). Verejný obstarávateľ požaduje, aby každý expert bol preukázaný inou osobou. Uchádzač preukáže odbornú spôsobilosť expertov predložením: a) profesijného životopisu podpísaného dotknutou osobou b) dokladu o odbornej spôsobilosti alebo ekvivalentného dokladu, preukazujúceho kvalifikáciu experta, ktorý bude uchádzačovi k dispozícii na plnenie predmetu zákazky Uchádzačom predložený profesijný životopis alebo ekvivalentný doklad, podpísaný dotknutou osobou, musí obsahovať minimálne: • meno a priezvisko experta, • najvyššie dosiahnuté vzdelanie experta (inštitúcia, od-do), • história zamestnania/odbornej praxe experta (zamestnávateľ, trvanie pracovného pomeru/trvanie odbornej praxe/, rok a mesiac od – do, pozícia, ktorú expert zastával), • praktické skúsenosti experta (názov zmluvy/projektu, pozícia na projekte/predmete zmluvy, stručný opis projektu/predmetu plnenia zmluvy; obdobie rok a mesiac od - do, kontaktné údaje odberateľa – názov, sídlo, emailový a telefonický kontakt, kde si bude môcť verejný obstarávateľ overiť informácie), • dátum a podpis experta • súhlas so spracovávaním osobných údajov Zo životopisu musí byť zároveň zrejmé, či je zamestnancom uchádzača alebo sa jedná o osobu, ktorej technické a odborné kapacity uchádzač využíva na preukázanie splnenia podmienky účasti. V takom prípade musí uchádzač dodržať povinnosti vyplývajúce z ustanovenia § 34 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač vyššie uvedeným spôsobom preukáže splnenie nasledovných minimálnych požiadaviek na kľúčových expertov: Kľúčový expert č. 1 - vedúci architekt • minimálne 5 rokov odbornej praxe v oblasti návrhu, implementácie a prevádzky informačných systémov na platforme Microsoft a Unix (Linux) a praktické skúsenosti z 3-och návrhov - preukáže v životopise, • minimálne jeden certifikát o spôsobilosti na návrh architektúry informačných systémov, TOGAF alebo ekvivalentný - preukáže platným certifikátom, • certifikát profesijnej spôsobilosti v oblasti riadenia a správy služieb informačných a komunikačných technológií ITIL (Information Technology Infrastructure Library) podľa EXIN (Examination Institute For Information Science) alebo ekvivalentný - preukáže platným certifikátom, • minimálne jeden certifikát o spôsobilosti na návrh a implementáciu virtualizačnej technológie- preukáže platným certifikátom, Kľúčový expert č. 2 - oblasť virtualizácia VMWare • minimálne 5 rokov praxe v oblasti virtualizácie - preukáže v životopise, • skúsenosti s návrhom a implementáciou virtualizovaných prostredí- preukáže v životopise, • certifikát z oblasti návrhu, implementácie alebo technickej podpory virtualizovaných prostredí – napr. VCP6 (VMware Certified Professional) alebo ekvivalentný – preukáže platným certifikátom, Kľúčový expert č. 3 - oblasť zálohovania IBM Spectrum Protect • minimálne 5 rokov praxe v oblasti zálohovania - preukáže v životopise • skúsenosti s návrhom a implementáciou zálohovacích riešení – IBM Spectrum Protect - preukáže v životopise, • minimálne jeden certifikát z oblasti návrhu a implementácie zálohovacích riešení – BM Certified Technical Specialist - IBM Spectrum Protect V8.1.8 alebo ekvivalentný - preukáže platným certifikátom, Kľúčový expert č. 4 - IBM Power platforma • minimálne 5 rokov praxe v oblasti vykonávania autorizovaného záručného a pozáručného servisu pre hardvérovú platformu IBM Power Server - preukáže v životopise, • minimálne 5 rokov praxe v oblasti vykonávania autorizovaného záručného a pozáručného servisu pre platformu operačných systémov AIX - preukáže v životopise, • je držiteľom certifikátov z oblasti implementácie, správy a supportu IBM Power platformy - IBM Certified System Administrator AIX, IBM Certified Systems Expert, Virtualization Technical Support for AIX & Linux alebo ekvivalentný – preukáže platnými certifikátmi. Kľúčový expert č. 5 - oblasť Linux • minimálne 3 roky praxe v oblasti administrácie operačného systému Linux - preukáže v životopise • minimálne dve preukázateľné profesionálne praktické skúsenosti v oblasti administrácie operačného systému Linux infraštruktúry - preukáže v životopise, • minimálne jeden certifikát z oblasti administrácie Linux - preukáže platným certifikátom Linux Foundation Certified System Administrator (LFCS) alebo ekvivalentný, Kľúčový expert č. 6 - koordinácia ICT projektov – Projektový manažér • minimálne 5 rokov praxe v oblasti manažovania IKT projektov - preukáže v životopise • minimálne 3 preukázateľné profesionálne praktické skúsenosti v oblasti manažovania ICT projektov - preukáže v životopise, • certifikát profesijnej spôsobilosti v oblasti riadenia projektov informačných a komunikačných technológií PRINCE2 Practitioner podľa EXIN (Examination Institute Foro Information Science) alebo ekvivalentný - preukáže platným certifikátom Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti spoločne.
-
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
-
Zoznam kritérií
-
Zoznam kritérií
- Typ kritéria na vyhodnotenie ponúk: Cena
- Opis kritéria na vyhodnotenie ponúk: Úspešnou bude ponuka uchádzača, ktorý poskytne verejnému obstarávateľovi najnižšiu (celkovú) cenu za predmet zákazky v EUR s daňou z pridanej hodnoty a umiestni sa na 1. mieste podľa zostaveného poradia podľa výšky ponukovej ceny vzostupne.
-
Parametre kritéria
-
Váhové hodnotiace kritérium
- Hodnota kritéria na vyhodnotenie ponúk: 100
- Hodnota kritéria je typ váhy : Váha (percentá, presne)
- Názov kritéria na vyhodnotenie ponúk: Celková cena predmetu zákazky (EUR s DPH)
-
Ďalšie požiadavky
- Skupina uchádzačov, ktorej bude zadaná zákazka, musí mať určitú právnu formu.: áno
- Opis právnej formy uchádzača: Uchádzačom je hospodársky subjekt, ktorý predložil ponuku. Uchádzačom môže byť fyzická osoba alebo právnická osoba vystupujúca voči verejnému obstarávateľovi samostatne alebo skupina fyzických osôb/právnických osôb vystupujúcich voči verejnému obstarávateľovi spoločne (skupina dodávateľov podľa § 37 zákona o verejnom obstarávaní). Pred podpisom zmluvy na poskytovanie autorizovaného pozáručného servisu a služieb hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy sa vyžaduje, aby skupina dodávateľov z dôvodu riadneho plnenia Zmluvy uzatvorila a predložila verejnému obstarávateľovi zmluvu v súlade s platnými predpismi, ktorá bude zaväzovať zmluvné strany, aby ručili spoločne a nerozdielne za záväzky voči verejnému obstarávateľovi vzniknuté pri realizácii predmetu zákazky.
-
Informácie o vyhradenom verejnom obstarávaní
-
Informácie o vyhradenom verejnom obstarávaní
- Vyhradená účasť: Žiadne
-
Informácie o variantoch
- Varianty: Nie sú povolené
-
Požiadavky na plnenie zmluvy
-
Vykonávanie zmluvy prostredníctvom chránených pracovísk
- Plnenie zmluvy sa musí vykonať v rámci programov chránených pracovísk.: Nie
-
eFakturácia
- Elektronická fakturácia: Povolená
-
eKatalóg
- Predkladanie ponúk vo forme elektronického katalógu: Nie je povolené
-
ePodpis
- Vyžaduje sa zdokonalený alebo kvalifikovaný elektronický podpis alebo elektronická pečať [v zmysle nariadenia (EÚ) č. 910/2014].: áno
-
Postup po procese udeľovania
- Elektronické objednávanie: áno
- Elektronická platba: áno
-
Informácie o predkladaní ponúk alebo žiadostí o účasť
-
Lehoty
- Lehota na predkladanie ponúk (dátum): 20.10.2025
- Lehota na predkladanie ponúk (čas): 09:00
-
Viazanosť ponuky
-
Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná
- Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot) (hodnota): 6
- Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot) (jednotka): Mesiac
-
Jazyk predkladania ponúk
-
Jazyk predkladania ponúk
- Jazyk, v ktorom možno predložiť ponuky: slovenčina
-
Jazyk predkladania ponúk
- Jazyk, v ktorom možno predložiť ponuky: čeština
-
Informácie o otváraní ponúk
- Dátum otvárania ponúk: 20.10.2025
- Čas otvárania ponúk: 09:30
- Opis otvárania ponúk: Miestom „on- line“ sprístupnenia ponúk je webová adresa https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/539643 a je totožná ako pri predkladaní ponúk.
- Miesto otvárania ponúk: Otváranie ponúk, resp. ich odšifrovanie a sprístupnenie, elektronicky, spôsobom určeným funkcionalitou EPVO sa uskutoční v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ najneskôr do piatich pracovných dní odo dňa otvárania ponúk pošle všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuky v lehote na predkladanie ponúk, zápisnicu z ich otvárania, ktorá obsahuje údaje zverejnené podľa § 52 ods. 2 Zákona.
-
Zábezpeka
- Vyžaduje sa zábezpeka: áno
- Opis zábezpeky: Zábezpeka ponuky sa vyžaduje. Verejný obstarávateľ požaduje viazanosť ponuky zabezpečiť zábezpekou ponuky v zmysle § 46 ods. 1 a ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, a to 500 000,00 EUR (slovom: päťstotisíc eur), resp. ekvivalent v inej mene. Zábezpeka je poskytnutie bankovej záruky, poistenie záruky alebo zloženie finančných prostriedkov na účet verejného obstarávateľa v banke alebo v pobočke zahraničnej banky.
-
Spôsob predkladania ponúk alebo žiadostí o účasť
- Elektronické predkladanie ponúk: Povinné
- Adresa na predkladanie ponúk (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/539643
-
Informácie o súťažných podkladoch
-
Informácie o súťažných podkladoch
-
Súťažné podklady v úradných jazykoch
-
Súťažné podklady v úradnom jazyku
-
Súťažné podklady v úradnom jazyku
- Úradný jazyk súťažných podkladov: slovenčina
- Obmedzený prístup k súťažným podkladom: Žiadne obmedzenia prístupu k dokumentom
- Súťažné podklady (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/539643
- Označenie dokumentu/zákazky: Súťažné podklady
-
Komunikačný kanál ad hoc
- Názov elektronického prostriedku: Informačný systém Elektronická platforma prevádzkovaná Úradom podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku.
-
Preskúmanie
-
Lehoty na preskúmanie
- Opis lehôt na preskúmanie: Lehoty na predloženie námietok upravuje platný a účinný zákon o verejnom obstarávaní.
-
Organizácia pre preskúmanie
- ID organizácie zodpovednej za preskúmanie: ORG-0001 (Úrad pre verejné obstarávanie)
-
Organizácia poskytujúca informácie o preskúmaní
- ID poskytovateľa informácií o preskúmaní: ORG-0001 (Úrad pre verejné obstarávanie)