Služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy

Informácie o zákazke

Informácie

Názov zákazky: Služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy
Kód zákazky: 539643
Kód oznámenia: 15154 - MSS
Postup: Verejná súťaž (Nadlimitná zákazka)
Druh: Služby
Hlavný CPV: 72100000-6
Predpokladaná hodnota: 18 895 294,83 €

Termíny

Predkladanie ponúk: 20.10.2025 09:00
Vyhlásenie: 22.9.2025

Verejný obstarávateľ

Adresa: Lazovná
97401 Banská Bystrica
NUTS: SK032 - Banskobystrický kraj
Miesto dodania: Lazovná Banská Bystrica 97401 Slovensko Dátové Centrum Slovak Telekom
Zdroj:

Popis

Predmetom zákazky sú služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy spolu s operatívnou prevádzkou v rozsahu poskytovania paušálnych služieb za pozáručný servis hardvérovej a softvérovej infraštruktúry, servisných služieb podpory hardvérovej a softvérovej infraštruktúry a objednávkových, doplnkových služieb podpory centrálnej IT infraštruktúry verejného obstarávateľa. Podrobná špecifikácia predmetu zákazky je uvedená v Súťažných podkladoch "Zväzok III, Opis predmetu zákazky".

Vestník

Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania

Identifikátor ÚVO: 1362415
1. Základné údaje
  • Organizácia: Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky (ID: 81445)
  • Zákazka: Služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy (ID: 539643)
  • Typ oznámenia: Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania alebo oznámenie o koncesii
  • Typ formulára: Súťaž
  • Identifikátor postupu: a4e18cb3-aaf1-4850-9706-72ccba1e2965
  • Identifikátor verzie oznámenia: b1cdb6a7-9a80-4352-a69e-70c15a1456d3
  • Verzia oznámenia : 01
  • ID Prispôsobenia (UBL): eforms-sdk-1.13
  • Podtyp oznámenia: Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania – všeobecná smernica
2. Organizácie
  • 2.1 Zoznam organizácii uvedených v oznámení
  • 2.1.1 Zoznam organizácii uvedených v oznámení
  • Základné údaje o organizácii
  • Názov organizácie: Úrad pre verejné obstarávanie
  • IČO: 31797903
  • DIČ: 2021511008
  • Internetová adresa (URL): www.uvo.gov.sk
  • Adresa
  • Ulica: Ružová dolina
  • Číslo: 10
  • Mesto: Bratislava - mestská časť Ružinov
  • PSČ: 82109
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Bratislavský kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Kontaktné údaje
  • E-mail: info@uvo.gov.sk
  • Telefónne číslo: +421250264111
  • 2.1.2 Zoznam organizácii uvedených v oznámení
  • Základné údaje o organizácii
  • Názov organizácie: Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky
  • IČO: 42499500
  • DIČ: 2023395253
  • Adresa
  • Ulica: Lazovná
  • Číslo: 63
  • Mesto: Banská Bystrica
  • PSČ: 97401
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Banskobystrický kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Kontaktné údaje
  • E-mail: obstaravanie@financnasprava.sk
  • Telefónne číslo: +421-2-49234346
3. Kupujúci a poskytovateľ služieb
  • 3.1 Kupujúci
  • 3.1.1 Kupujúci
  • Základné údaje o kupujúcom
  • ID kupujúceho: ORG-0002 (Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky)
  • Typ kupujúceho podľa právnych predpisov: Verejnoprávna inštitúcia pod kontrolou orgánu ústrednej štátnej správy
  • Činnosť verejného obstarávateľa: Všeobecné verejné služby
  • Profil kupujúceho (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-profilov/detail/12252
  • Poskytovatelia služieb
  • Poskytovatelia služieb
  • ID poskytovateľa služieb: ORG-0001 (Úrad pre verejné obstarávanie)
  • Typ poskytovateľa služieb: TED eSender
4. Postup
  • 4.1 Účel
  • 4.1.1 Právny základ
  • Právny základ postupu: Smernica 2014/24/EÚ
  • 4.1.2 Opis
  • Referenčné číslo: 539643
  • Názov: Služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy
  • Opis: Predmetom zákazky sú služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy spolu s operatívnou prevádzkou v rozsahu poskytovania paušálnych služieb za pozáručný servis hardvérovej a softvérovej infraštruktúry, servisných služieb podpory hardvérovej a softvérovej infraštruktúry a objednávkových, doplnkových služieb podpory centrálnej IT infraštruktúry verejného obstarávateľa. Podrobná špecifikácia predmetu zákazky je uvedená v Súťažných podkladoch "Zväzok III, Opis predmetu zákazky".
  • Druh zákazky: Služby
  • 4.1.3 Rozsah obstarávania
  • Predpokladaná hodnota
  • Predpokladaná hodnota (BT-27-Procedure) (hodnota): 18 895 294.83
  • Predpokladaná hodnota (BT-27-Procedure) (mena): Euro
  • Hlavná klasifikácia
  • Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
  • Hlavný CPV kód: Hardvérové konzultačné služby (poradenstvo)
  • Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
  • Doplňujúci CPV kód: 72228000, 72260000, 72253200
  • 4.1.4 Informácie o mieste plnenia
  • Informácie o mieste plnenia
  • Ulica: Nová ul.
  • Číslo: 13
  • Mesto: Banská Bystrica
  • PSČ: 97401
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Banskobystrický kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky
  • Informácie o mieste plnenia
  • Ulica: Cesta nad kempingom Tajov
  • Číslo: 197
  • Mesto: Tajov
  • PSČ: 97634
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Banskobystrický kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Dátové Centrum Slovak Telekom
  • Informácie o mieste plnenia
  • Ulica: Mierova´
  • Číslo: 23
  • Mesto: Bratislava
  • PSČ: 815 11
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Bratislavský kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky
  • Informácie o mieste plnenia
  • Ulica: Bajkalská
  • Číslo: 24
  • Mesto: Bratislava
  • PSČ: 82497
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Bratislavský kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Kriminálny úrad finančnej správy
  • 4.2 Súťažné podmienky
  • 4.2.1 Spôsob zverejnenia dôvodov na vylúčenie
  • Spôsob zverejnenia dôvodov na vylúčenie
  • Forma zverejnenia dôvodov na vylúčenie : Oznámenie
  • 4.2.2 Dôvody na vylúčenie
  • Dôvody na vylúčenie
  • Dôvod na vylúčenie: Dôvody týkajúce sa odsúdení za trestný čin
  • Opis/spôsob preukazovania: Uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní č. 343/2015 Z.z., že nebol on, ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu, ani člen dozorného orgánu, ani prokurista právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskych spoločenstiev, trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme, trestný čin obchodovania s ľuďmi, trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním alebo trestný čin machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe jedným z nasledovných spôsobov: 1. doloženým výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace, 2. zápisom do Zoznamu hospodárskych subjektov, 3. predbežne vyplneným jednotným európskym dokumentom (JED) podľa § 39 ods. (1) ZVO. Ak uchádzač alebo záujemca má sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky a štát jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu nevydáva požadovaný doklad alebo nevydáva ani rovnocenný doklad, možno ho nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v štáte jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu.
  • Dôvody na vylúčenie
  • Dôvod na vylúčenie: Dôvody týkajúce sa platby daní alebo príspevkov na sociálne zabezpečenie
  • Opis/spôsob preukazovania: Uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. b) a c) zákona o verejnom obstarávaní č. 343/2015 Z.z., t. j. že: - nemá evidované nedoplatky na poistnom na sociálne poistenie a zdravotná poisťovňa neeviduje voči nemu pohľadávky po splatnosti podľa osobitných predpisov, - nemá evidované daňové nedoplatky voči daňovému úradu a colnému úradu podľa osobitných predpisov v Slovenskej republike a v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu, jedným z nasledovných spôsobov: 1. doloženým potvrdením zdravotnej poisťovne , Sociálnej poisťovne, a doloženým potvrdením miestneho príslušného daňového úradu a colného úradu nie starším ako tri mesiace, 2. zápisom do Zoznamu hospodárskych subjektov, 3. predbežne vyplneným jednotným európskym dokumentom (JED) podľa § 39 ods. 1 ZVO. Ak uchádzač alebo záujemca má sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky a štát jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu nevydáva požadovaný doklad alebo rovnocenný doklad, možno ho nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v danom štáte.
  • Dôvody na vylúčenie
  • Dôvod na vylúčenie: Dôvody týkajúce sa právneho postavenia hospodárskeho subjektu
  • Opis/spôsob preukazovania: Uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní č. 343/2015 Z.z., t. j. že nebol na jeho majetok vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku, jedným z nasledovných spôsobov: 1. doloženým potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace, 2. zápisom do Zoznamu hospodárskych subjektov, 3. predbežne vyplneným jednotným európskym dokumentom (JED) podľa § 39 ods. 1 ZVO. Ak uchádzač alebo záujemca má sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky a štát jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu nevydáva požadovaný doklad alebo rovnocenný doklad, možno ho nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v danom štáte.
  • Dôvody na vylúčenie
  • Dôvod na vylúčenie: Čisto vnútroštátne dôvody vylúčenia
  • Opis/spôsob preukazovania: Uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienky účasti, že je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní č. 343/2015 Z. z. doloženým dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu, ktorý zodpovedá predmetu zákazky. Uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienky účasti, že nemá uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným rozhodnutím v Slovenskej republike a v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu podľa §32 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní č. 343/2015 Z.z. doloženým čestným vyhlásením.
  • Dôvody na vylúčenie
  • Dôvod na vylúčenie: Dôvody týkajúce sa konfliktu záujmov alebo odborného pochybenia
  • Opis/spôsob preukazovania: Verejný obstarávateľ a obstarávateľ môžu kedykoľvek počas verejného obstarávania vylúčiť uchádzača alebo záujemcu, ak existujú dôvody týkajúce sa podstatného porušenia zmluvných povinností, závažného porušenia profesijných povinností, narušením hospodárskej súťaže, porušením povinností v oblasti profesijnej etiky, pracovného, sociálneho alebo environmentálneho práva. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ vylúčia kedykoľvek počas verejného obstarávania uchádzača alebo záujemcu, ak poskytol nepravdivé informácie, pokúsil sa neoprávnene ovplyvniť postup verejného obstarávania, prípadne sa zapojil do jeho prípravy spôsobom, ktorý znemožňuje zabezpečiť hospodársku súťaž, konflikt záujmov nemnožno odstrániť inými účinnými opatreniami.
  • 4.3 Informácie o postupe
  • 4.3.1 Postup
  • Druh postupu: Verejná súťaž
  • 4.3.2 Ostatné informácie
  • Doplňujúce informácie: 1. Verejný obstarávateľ bude pri tomto verejnom obstarávaní postupovať podľa § 66 ods. 7 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní, kedy vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk u uchádzača na prvom mieste v poradí. 2. Zadávanie zákazky sa realizuje prostredníctvom Informačného systému Elektronická platforma (tiež ako EPVO alebo aj eplatforma) prevádzkovaného Úradom podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi sa uskutočňuje v slovenskom jazyku alebo v českom jazyku výhradne prostredníctvom informačného systému EPVO verejne dostupnom na webovej stránke: https://www.isepvo.sk/o-systeme/. Na predmetnej webovej stránke sa nachádzajú tiež webové odkazy na dokumentáciu a videonávody pre registráciu do EPVO a pre prácu s EPVO. Akékoľvek vysvetľovanie v súťaži sa realizuje výlučne písomne prostredníctvom EPVO. 3. Ponuka sa predkladá v elektronickej podobe prostredníctvom EPVO, v lehote na predkladanie ponúk, v zmysle usmernení v súťažných podkladoch, ktoré sú dostupné cez Profil verejného obstarávateľa vo verejnej zóne zákazky na adrese https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-profilov/zakazky/12252. 4. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predkladaním ponuky znáša záujemca/uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, a to bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania. 5. Prepočet inej meny na EUR za rozhodné obdobie sa bude odvíjať podľa kurzu ECB (Európskej centrálnej banky) aktuálneho v dobe, kedy došlo ku skutočnosti rozhodujúcej preukázanie splnenia relevantnej podmienky účasti (napr. deň zdaniteľného plnenia, ...). 6. Odkaz na pojem "Zákon" alebo "zákon o verejnom obstarávaní" sa rozumie v celom kontexte zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. 7. Uchádzač môže preukázať splnenie podmienok účasti osobného postavania zápisom v zozname hospodárskych subjektov v zmysle § 152 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač nie je povinný predkladať doklady podľa § 32 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, ak verejný obstarávateľ je oprávnený použiť údaje z informačných systémov verejnej správy podľa osobitného predpisu (zákon č. 177/2018 Z. z. o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii)). Na základe uvedeného, uchádzač so sídlom/miestom podnikania v Slovenskej republike, ktorého údaje sú vedené v informačných systémoch verejnej správy Slovenskej republiky, nie je povinný v zmysle § 32 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní predkladať verejnému obstarávateľovi doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 32 ods. 1 písm. a), b), c), d) a e) zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ aplikuje v tomto verejnom obstarávaní ustanovenie § 10 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač môže predbežne nahradiť doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predložením JED-u. Verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač (v prípade využitia JEDu) v JEDe uviedol informácie a údaje, na základe ktorých bude možné vyhodnotiť splnenie podmienok účasti (nepostačuje uvedenie globálneho údaju - odpoveď Áno/Nie - týkajúce sa časti IV: Podmienky účasti oddiel A až D).
5. Časti
  • 5.1 Informácie o časti
  • 5.1.1 Časť
  • Názov: Služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy
  • Účel
  • Opis časti
  • Referenčné číslo: 539643
  • Názov : Služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy
  • Opis: Predmetom zákazky sú služby hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy spolu s operatívnou prevádzkou v rozsahu poskytovania paušálnych služieb za pozáručný servis hardvérovej a softvérovej infraštruktúry, servisných služieb podpory hardvérovej a softvérovej infraštruktúry a objednávkových, doplnkových služieb podpory centrálnej IT infraštruktúry verejného obstarávateľa. Podrobná špecifikácia predmetu zákazky je uvedená v Súťažných podkladoch "Zväzok III, Opis predmetu zákazky".
  • Druh zákazky: Služby
  • Rozsah obstarávania
  • Toto verejné obstarávanie je vhodné aj pre malé a stredné podniky (MSP).: áno
  • Predpokladaná hodnota
  • Predpokladaná hodnota (BT-27-Lot) (hodnota): 18 895 294.83
  • Predpokladaná hodnota (BT-27-Lot) (mena): Euro
  • Informácie o hlavnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
  • Hlavný CPV kód: Hardvérové konzultačné služby (poradenstvo)
  • Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
  • Informácie o spoločensky zodpovednom verejnom obstarávaní
  • Ciele spoločensky zodpovedného verejného obstarávania
  • Ciele spoločensky zodpovedného verejného obstarávania
  • Spoločensky zodpovedné verejné obstarávanie: Žiadne
  • Informácie o mieste plnenia
  • Informácie o mieste plnenia
  • Ulica: Nová ul.
  • Číslo: 13
  • Mesto: Banská Bystrica
  • PSČ: 97401
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Banskobystrický kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky
  • Informácie o mieste plnenia
  • Ulica: Cesta nad kempingom Tajov
  • Číslo: 197
  • Mesto: Tajov
  • PSČ: 97634
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Banskobystrický kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Dátové Centrum Slovak Telekom
  • Informácie o mieste plnenia
  • Ulica: Mierova´
  • Číslo: 23
  • Mesto: Bratislava
  • PSČ: 815 11
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Bratislavský kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky
  • Informácie o mieste plnenia
  • Ulica: Bajkalská
  • Číslo: 24
  • Mesto: Bratislava
  • PSČ: 82497
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Bratislavský kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Kriminálny úrad finančnej správy
  • Predpokladané trvanie
  • Dĺžka trvania
  • Dĺžka trvania (BT-36-Lot) (hodnota): 48
  • Dĺžka trvania (BT-36-Lot) (jednotka): Mesiac
  • Dohoda o vládnom obstarávaní
  • Na toto verejné obstarávanie sa vzťahuje Dohoda o vládnom obstarávaní (GPA).: áno
  • Využitie prostriedkov z fondov EÚ
  • Finančné prostriedky EÚ: Obstarávanie nie je financované z fondov EÚ
  • Informácie o rámcovej dohode a dynamickom nákupnom systéme
  • Aplikácia rámcovej dohody
  • Rámcová dohoda: Žiadna
  • Dynamický systém obstarávania
  • Dynamický nákupný systém: Žiadny
  • Informácie o rámcovej dohode
  • Kategórie: Kategórie kupujúcich
  • Súťažné podmienky
  • Spôsob zverejnenia podmienok účasti
  • Spôsob zverejnenia podmienok účasti
  • Forma zverejnenia podmienok účasti: Oznámenie
  • Zoznam podmienok účasti
  • Zoznam podmienok účasti
  • Typ podmienky účasti: Celkový ročný obrat (§ 33 ods. 1 písm. d) ZVO)
  • Opis podmienky účasti: Podľa § 33 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní prehľadom o celkovom obrate alebo prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupne´ v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Verejný obstarávateľ požaduje predloženie prehľadu o celkovom dosiahnutom obrate, podpísaného uchádzačom, jeho štatutárnym orgánom alebo iným oprávneným zástupcom uchádzača, ktorý je oprávnený konať v mene uchádzača v záväzkových vzťahoch, v ktorom uchádzač preukáže objem obratu dosiahnutý za posledné tri hospodárske roky, resp. roky, za ktoré sú dostupne´ v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, v min. výške 20 000 000,00 EUR v súhrne za všetky požadované hospodárske roky. Prehľad o dosiahnutom obrate uchádzač podloží výkazmi ziskov a strát alebo výkazmi o príjmoch a výdavkoch za posledné tri hospodárske roky, resp. roky, za ktoré sú dostupne´ v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. V prípade ak sa účtovné závierky uchádzača nachádzajú vo verejnej časti registra účtovných závierok, ktorý je zverejnený na stránke www.registeruz.sk, verejný obstarávateľ bude akceptovať predloženie dokladu, v ktorom bude uvedený odkaz na takto zverejnene´ účtovne´ závierky uchádzača. Ak uchádzač nedokáže z objektívnych dôvodov poskytnúť na preukázanie finančného a ekonomického postavenia dokument určený verejným obstarávateľom, môže finančné a ekonomické postavenie preukázať predložením iného dokumentu, ktorý verejný obstarávateľ považuje za vhodný. Verejný obstarávateľ bude za vhodný dokument považovať ekvivalentný doklad, pokiaľ uchádzač nebude z objektívnych dôvodov schopný predložiť doklad vyžadovaný verejným obstarávateľom. Verejný obstarávateľ uchádzačovi odporúča takéto objektívne dôvody vo svojej ponuke uviesť. Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti finančného a ekonomického postavenia spoločne.
  • Zoznam podmienok účasti
  • Typ podmienky účasti: Zoznam dodávok služieb (§34 ods. 1 písm. a) ZVO)
  • Opis podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 pi´sm. a) zákona o verejnom obstarávaní: uchádzač preukáže technickú spôsobilosť zoznamom poskytnutých služieb za predchádzajúcich 3 rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní. Pritom je verejný obstarávateľ pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti uchádzačov týkajúcich sa technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti podľa § 34 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní povinný zohľadniť referencie uchádzačov, uvedené v Evidencii referencií, ak takéto referencie ku dňu predloženia ponuky existujú a uchádzač ich v ponuke identifikoval. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Zoznamom poskytnutých služieb uchádzač preukáže poskytnutie služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky (obdobným predmetom zákazky sa rozumie servisná podpora IKT) pričom uchádzač preukáže nasledovné: minimálne 2 plnenia, ktorých predmetom bolo poskytovanie služieb podpory a údržby prevádzky IKT informačno-komunikačných technológii v prostredí s minimálne 2000 používateľmi IT služieb, dodávka služieb za posledné 3 roky a predmetom dodávky je/bolo poskytovanie služieb podpory prevádzky IT infraštruktúry v niektorej z nasledovných oblasti´: • virtualizačna´ platforma VMware, • SAN / storage, zálohovanie na platforme IBM alebo HPE alebo Dell/EMC, • Prostredie operačných systémov UNIX rodiny (Power, Linux), • Windows systémy a Microsoft infraštruktúra.
  • Zoznam podmienok účasti
  • Typ podmienky účasti: Technické vybavenie, študijné a výskumné zariadenia (§ 34 ods. 1 písm. d) ZVO)
  • Opis podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 pi´sm. d) zákona o verejnom obstarávaní v nadväznosti na § 35 zákona o verejnom obstarávaní: Uchádzač preukáže technickú spôsobilosť opisom technického vybavenia, študijných a výskumných zariadení a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality, uvedením opatrení manažérstva kvality, ktoré použije pri plnení zmluvy. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť nasledujúce doklady: a) doklad podľa § 35 zákona o verejnom obstarávaní vo väzbe na podmienku účasti podľa § 34 ods. 1 pi´sm. d) zákona o verejnom obstarávaní, ktorým bude certifikát v oblasti zabezpečenia kvality podľa normy ISO 9001. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát systému manažérstva kvality vydaný príslušným orgánom členského štátu. Ak uchádzač objektívne nemal možnosť získať príslušný certifikát v určených lehotách, verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy o rovnocenných opatreniach na zabezpečenie systému manažérstva kvality predložené uchádzačom, ktorými preukáže, že nim navrhovane´ opatrenia na zabezpečenie systému manažérstva kvality sú v súlade s požadovanými slovenskými technickými normami na systém manažérstva kvality; b) platný certifikát o zavedení systému manažérstva IT služieb, vydaný nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie podmienok vyplývajúcich z normy ISO 20000. Uchádzač môže využiť systémy manažérstva IT služieb vyplývajúce z európskych noriem. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenne´ osvedčenia vydane´ príslušnými orgánmi členských štátov; c) platný certifikát o zavedení systému manažérstva informačnej bezpečnosti v oblasti informačných technológii´, vydaný nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie podmienok vyplývajúcich z normy ISO 27001. Uchádzač môže využiť systémy manažérstva informačnej bezpečnosti v oblasti informačných technológii´ vyplývajúce z európskych noriem. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenne´ osvedčenia vydane´ príslušnými orgánmi členských štátov.
  • Zoznam podmienok účasti
  • Typ podmienky účasti: Údaje o vzdelaní a odbornej kvalifikácii (§ 34 ods. 1 písm. g) ZVO)
  • Opis podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 pi´sm. g) zákona o verejnom obstarávaní: Uchádzač preukáže technickú spôsobilosť údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Verejný obstarávateľ požaduje preukázať odbornú spôsobilosť osôb zodpovedných za poskytnutie služby (kľúčoví experti). Verejný obstarávateľ požaduje, aby každý expert bol preukázaný inou osobou. Uchádzač preukáže odbornú spôsobilosť expertov predložením: a) profesijného životopisu podpísaného dotknutou osobou b) dokladu o odbornej spôsobilosti alebo ekvivalentného dokladu, preukazujúceho kvalifikáciu experta, ktorý bude uchádzačovi k dispozícii na plnenie predmetu zákazky Uchádzačom predložený profesijný životopis alebo ekvivalentný doklad, podpísaný dotknutou osobou, musí obsahovať minimálne: • meno a priezvisko experta, • najvyššie dosiahnuté vzdelanie experta (inštitúcia, od-do), • história zamestnania/odbornej praxe experta (zamestnávateľ, trvanie pracovného pomeru/trvanie odbornej praxe/, rok a mesiac od – do, pozícia, ktorú expert zastával), • praktické skúsenosti experta (názov zmluvy/projektu, pozícia na projekte/predmete zmluvy, stručný opis projektu/predmetu plnenia zmluvy; obdobie rok a mesiac od - do, kontaktné údaje odberateľa – názov, sídlo, emailový a telefonický kontakt, kde si bude môcť verejný obstarávateľ overiť informácie), • dátum a podpis experta • súhlas so spracovávaním osobných údajov Zo životopisu musí byť zároveň zrejmé, či je zamestnancom uchádzača alebo sa jedná o osobu, ktorej technické a odborné kapacity uchádzač využíva na preukázanie splnenia podmienky účasti. V takom prípade musí uchádzač dodržať povinnosti vyplývajúce z ustanovenia § 34 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač vyššie uvedeným spôsobom preukáže splnenie nasledovných minimálnych požiadaviek na kľúčových expertov: Kľúčový expert č. 1 - vedúci architekt • minimálne 5 rokov odbornej praxe v oblasti návrhu, implementácie a prevádzky informačných systémov na platforme Microsoft a Unix (Linux) a praktické skúsenosti z 3-och návrhov - preukáže v životopise, • minimálne jeden certifikát o spôsobilosti na návrh architektúry informačných systémov, TOGAF alebo ekvivalentný - preukáže platným certifikátom, • certifikát profesijnej spôsobilosti v oblasti riadenia a správy služieb informačných a komunikačných technológií ITIL (Information Technology Infrastructure Library) podľa EXIN (Examination Institute For Information Science) alebo ekvivalentný - preukáže platným certifikátom, • minimálne jeden certifikát o spôsobilosti na návrh a implementáciu virtualizačnej technológie- preukáže platným certifikátom, Kľúčový expert č. 2 - oblasť virtualizácia VMWare • minimálne 5 rokov praxe v oblasti virtualizácie - preukáže v životopise, • skúsenosti s návrhom a implementáciou virtualizovaných prostredí- preukáže v životopise, • certifikát z oblasti návrhu, implementácie alebo technickej podpory virtualizovaných prostredí – napr. VCP6 (VMware Certified Professional) alebo ekvivalentný – preukáže platným certifikátom, Kľúčový expert č. 3 - oblasť zálohovania IBM Spectrum Protect • minimálne 5 rokov praxe v oblasti zálohovania - preukáže v životopise • skúsenosti s návrhom a implementáciou zálohovacích riešení – IBM Spectrum Protect - preukáže v životopise, • minimálne jeden certifikát z oblasti návrhu a implementácie zálohovacích riešení – BM Certified Technical Specialist - IBM Spectrum Protect V8.1.8 alebo ekvivalentný - preukáže platným certifikátom, Kľúčový expert č. 4 - IBM Power platforma • minimálne 5 rokov praxe v oblasti vykonávania autorizovaného záručného a pozáručného servisu pre hardvérovú platformu IBM Power Server - preukáže v životopise, • minimálne 5 rokov praxe v oblasti vykonávania autorizovaného záručného a pozáručného servisu pre platformu operačných systémov AIX - preukáže v životopise, • je držiteľom certifikátov z oblasti implementácie, správy a supportu IBM Power platformy - IBM Certified System Administrator AIX, IBM Certified Systems Expert, Virtualization Technical Support for AIX & Linux alebo ekvivalentný – preukáže platnými certifikátmi. Kľúčový expert č. 5 - oblasť Linux • minimálne 3 roky praxe v oblasti administrácie operačného systému Linux - preukáže v životopise • minimálne dve preukázateľné profesionálne praktické skúsenosti v oblasti administrácie operačného systému Linux infraštruktúry - preukáže v životopise, • minimálne jeden certifikát z oblasti administrácie Linux - preukáže platným certifikátom Linux Foundation Certified System Administrator (LFCS) alebo ekvivalentný, Kľúčový expert č. 6 - koordinácia ICT projektov – Projektový manažér • minimálne 5 rokov praxe v oblasti manažovania IKT projektov - preukáže v životopise • minimálne 3 preukázateľné profesionálne praktické skúsenosti v oblasti manažovania ICT projektov - preukáže v životopise, • certifikát profesijnej spôsobilosti v oblasti riadenia projektov informačných a komunikačných technológií PRINCE2 Practitioner podľa EXIN (Examination Institute Foro Information Science) alebo ekvivalentný - preukáže platným certifikátom Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti spoločne.
  • Kritériá na vyhodnotenie ponúk
  • Zoznam kritérií
  • Zoznam kritérií
  • Typ kritéria na vyhodnotenie ponúk: Cena
  • Opis kritéria na vyhodnotenie ponúk: Úspešnou bude ponuka uchádzača, ktorý poskytne verejnému obstarávateľovi najnižšiu (celkovú) cenu za predmet zákazky v EUR s daňou z pridanej hodnoty a umiestni sa na 1. mieste podľa zostaveného poradia podľa výšky ponukovej ceny vzostupne.
  • Parametre kritéria
  • Váhové hodnotiace kritérium
  • Hodnota kritéria na vyhodnotenie ponúk: 100
  • Hodnota kritéria je typ váhy : Váha (percentá, presne)
  • Názov kritéria na vyhodnotenie ponúk: Celková cena predmetu zákazky (EUR s DPH)
  • Ďalšie požiadavky
  • Skupina uchádzačov, ktorej bude zadaná zákazka, musí mať určitú právnu formu.: áno
  • Opis právnej formy uchádzača: Uchádzačom je hospodársky subjekt, ktorý predložil ponuku. Uchádzačom môže byť fyzická osoba alebo právnická osoba vystupujúca voči verejnému obstarávateľovi samostatne alebo skupina fyzických osôb/právnických osôb vystupujúcich voči verejnému obstarávateľovi spoločne (skupina dodávateľov podľa § 37 zákona o verejnom obstarávaní). Pred podpisom zmluvy na poskytovanie autorizovaného pozáručného servisu a služieb hardvérovej a softvérovej podpory centrálnej IT infraštruktúry finančnej správy sa vyžaduje, aby skupina dodávateľov z dôvodu riadneho plnenia Zmluvy uzatvorila a predložila verejnému obstarávateľovi zmluvu v súlade s platnými predpismi, ktorá bude zaväzovať zmluvné strany, aby ručili spoločne a nerozdielne za záväzky voči verejnému obstarávateľovi vzniknuté pri realizácii predmetu zákazky.
  • Informácie o vyhradenom verejnom obstarávaní
  • Informácie o vyhradenom verejnom obstarávaní
  • Vyhradená účasť: Žiadne
  • Informácie o variantoch
  • Varianty: Nie sú povolené
  • Požiadavky na plnenie zmluvy
  • Vykonávanie zmluvy prostredníctvom chránených pracovísk
  • Plnenie zmluvy sa musí vykonať v rámci programov chránených pracovísk.: Nie
  • eFakturácia
  • Elektronická fakturácia: Povolená
  • eKatalóg
  • Predkladanie ponúk vo forme elektronického katalógu: Nie je povolené
  • ePodpis
  • Vyžaduje sa zdokonalený alebo kvalifikovaný elektronický podpis alebo elektronická pečať [v zmysle nariadenia (EÚ) č. 910/2014].: áno
  • Postup po procese udeľovania
  • Elektronické objednávanie: áno
  • Elektronická platba: áno
  • Informácie o predkladaní ponúk alebo žiadostí o účasť
  • Lehoty
  • Lehota na predkladanie ponúk (dátum): 20.10.2025
  • Lehota na predkladanie ponúk (čas): 09:00
  • Viazanosť ponuky
  • Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná
  • Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot) (hodnota): 6
  • Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot) (jednotka): Mesiac
  • Jazyk predkladania ponúk
  • Jazyk predkladania ponúk
  • Jazyk, v ktorom možno predložiť ponuky: slovenčina
  • Jazyk predkladania ponúk
  • Jazyk, v ktorom možno predložiť ponuky: čeština
  • Informácie o otváraní ponúk
  • Dátum otvárania ponúk: 20.10.2025
  • Čas otvárania ponúk: 09:30
  • Opis otvárania ponúk: Miestom „on- line“ sprístupnenia ponúk je webová adresa https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/539643 a je totožná ako pri predkladaní ponúk.
  • Miesto otvárania ponúk: Otváranie ponúk, resp. ich odšifrovanie a sprístupnenie, elektronicky, spôsobom určeným funkcionalitou EPVO sa uskutoční v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ najneskôr do piatich pracovných dní odo dňa otvárania ponúk pošle všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuky v lehote na predkladanie ponúk, zápisnicu z ich otvárania, ktorá obsahuje údaje zverejnené podľa § 52 ods. 2 Zákona.
  • Zábezpeka
  • Vyžaduje sa zábezpeka: áno
  • Opis zábezpeky: Zábezpeka ponuky sa vyžaduje. Verejný obstarávateľ požaduje viazanosť ponuky zabezpečiť zábezpekou ponuky v zmysle § 46 ods. 1 a ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, a to 500 000,00 EUR (slovom: päťstotisíc eur), resp. ekvivalent v inej mene. Zábezpeka je poskytnutie bankovej záruky, poistenie záruky alebo zloženie finančných prostriedkov na účet verejného obstarávateľa v banke alebo v pobočke zahraničnej banky.
  • Spôsob predkladania ponúk alebo žiadostí o účasť
  • Elektronické predkladanie ponúk: Povinné
  • Adresa na predkladanie ponúk (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/539643
  • Informácie o súťažných podkladoch
  • Informácie o súťažných podkladoch
  • Súťažné podklady v úradných jazykoch
  • Súťažné podklady v úradnom jazyku
  • Súťažné podklady v úradnom jazyku
  • Úradný jazyk súťažných podkladov: slovenčina
  • Obmedzený prístup k súťažným podkladom: Žiadne obmedzenia prístupu k dokumentom
  • Súťažné podklady (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/539643
  • Označenie dokumentu/zákazky: Súťažné podklady
  • Komunikačný kanál ad hoc
  • Názov elektronického prostriedku: Informačný systém Elektronická platforma prevádzkovaná Úradom podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku.
  • Preskúmanie
  • Lehoty na preskúmanie
  • Opis lehôt na preskúmanie: Lehoty na predloženie námietok upravuje platný a účinný zákon o verejnom obstarávaní.
  • Organizácia pre preskúmanie
  • ID organizácie zodpovednej za preskúmanie: ORG-0001 (Úrad pre verejné obstarávanie)
  • Organizácia poskytujúca informácie o preskúmaní
  • ID poskytovateľa informácií o preskúmaní: ORG-0001 (Úrad pre verejné obstarávanie)