Informácie
Názov zákazky:
Prevod vlastníckych práv a odkúpenie zdrojových kódov k registratúrnemu a riadiacemu IS WeM-WebManager/EDU
Kód zákazky:
2024/01-PRK/505174
Kód oznámenia:
12526 - IBT
Postup:
Priame rokovacie konanie
Druh:
Tovary
Predpokladaná hodnota:
0,00 €
Termíny
Predkladanie ponúk:
Vyhlásenie:
13.5.2024
Verejný obstarávateľ
Adresa:
Stromová
81330 Bratislava - mestská časť Nové Mesto
NUTS:
SK010 - Bratislavský kraj
Miesto dodania:
Stromová Bratislava - mestská časť Nové Mesto 81330 Slovensko
Zdroj:
Popis
Predmetom zákazky je prevod vlastníckych práv a odkúpenie zdrojových kódov pre zabezpečenie prevádzky „Registratúrneho a riadiaceho informačného systému WeM-WebManager“ vo verzii EDU (ďalej len „WeM-WebManager/EDU“) po vypovedaní servisnej zmluvy zmluvnou stranou, ktoré v sebe zahrňuje: 1. Prevod vlastníckeho práva k celému WeM-WebManager/EDU v najvyššej verzii a konfigurácii, a to vrátane všetkých majetkových práv s ním súvisiacich, ktoré môžu byť predmetom prevodu v zmysle právnych predpisov, najmä zákona č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Autorský zákon“); 2. Vo vzťahu k majetkovým právam, ktoré nemôžu byť predmetom prevodu, udelenie nevýhradnej, časovej, územnej a vecne neobmedzenej licencie, umožňujúcej Obstarávateľovi užívať WeM-WebManager/EDU, a to každým zo spôsobov, upravovaných Autorským zákonom (najmä § 19 ods. 4 Autorského zákona), ako aj tento ďalej upravovať, meniť, dopĺňať, spracovať alebo spojiť s inými informačnými systémami alebo softvérmi, a to vrátane možnosti udelenia sublicencie iným subjektom na jeho použitie; 3. Odovzdanie okomentovaných zdrojových kódov WeM-WebManager/EDU do repozitáru MŠVVaM SR; 4. Dokumentáciu popisujúcu technické aspekty IS (architektúru, komponenty, funkcionalitu, implementáciu) s určením pre technický personál, ktorý potrebuje IS upravovať, prevádzkovať alebo udržiavať; Cieľom je zabezpečiť prevádzku a úpravy WeM-WebManager/EDU. ***** Ministerstvo školstva ako verejný obstarávateľ dňa 14.5.2002 uzavrelo Zmluvu o dielo č. 201/2002 a následne v roku 2004 uzavrelo Servisnú zmluvu č. 136/2004 na zabezpečenie servisných prác, metodickej pomoci a dodania nových verzií programového vybavenia WeM-WebManager/EDU pre potreby ministerstva, ktorú Dodatkom č. 1 zo dňa 06.02.2017 okrem iného rozšírilo o možnosť napojenia a prijímania, odosielania a vizualizáciu elektronických zásielok na Ústredný portál verejnej správy a overenie platnosti zaručeného elektronického podpisu, zaručenej elektronickej pečate alebo časovej pečiatky. Predmet WeM-WebManager/EDU i jeho servisné zabezpečenie vidieť ako v Zmluve o dielo, tak aj v Servisnej zmluve a ich dodatkoch, ktoré sú zverejnené v CRZ. Zmluvná strana SWECK s.r.o., Karpatská 18, Bratislava (IČO 17333423) ako vlastník autorských práv, vlastník zdrojových kódov, ako aj výhradný vlastník predajných práv k WeM-WebManager/EDU, dňa 30.10.2023 oznámila ministerstvu, že zastavuje vývoj i servis predmetného informačného systému a z tohto dôvodu k 31.01.2024 vypovedala servisnú zmluvu dotknutého systému. V tejto súvislosti ministerstvo operatívne zabezpečilo servisné zabezpečenie systému formou dohody o pracovnej činnosti dvoma externými špecialistami a zároveň začalo s prípravou opisu a technických špecifikácií modernejšieho systému pre nové verejného obstarávania. Aktuálne je nevyhnutné zabezpečiť pokračovanie plynulej prevádzky WeM-WebManager/EDU na všetkých pracoviskách ministerstva až do doby prechodu na nový registratúrny systém, nakoľko v prípade vzniku a neodstránenia poruchy by došlo ku znefunkčneniu systému a možným ekonomickým i riadiacim kolíziám, ale aj k možným pokutám za porušenie povinností, ktoré vyplývajú z § 30a a § 31 zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a § 56 zákona č. 305/2013 Z.z. o e-Governmente, ako aj hroziace súdne spory pri nedodržaní lehôt na rozhodnutia v správnom konaní. V systéme sú na dennej báze prevádzkované všetky riadiace a administratívne procesy na ministerstve ako je predovšetkým: elektronická evidencia došlej a odosielanej korešpondencie; spracovanie a reportovanie vládnych úloh; zadávanie a kontrola operatívnych úloh súvisiacich s prácou na ministerstve; schvaľovanie riadiacich aktov a metodických dokumentov a kontrola ich plnenia; schvaľovanie finančných platieb; spracovanie pripomienkových konaní a ďalšie. Funkčný registratúrny systém je pre MŠVVaM SR nevyhnutný pre dodržiavanie povinností, ktoré mu vyplývajú zo zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a zákona č. 305/2013 Z.z. o e-Governmente. V systéme je za 22 rokov jeho nepretržitej prevádzky evidovaných cca 10 miliónov objektov a 53 miliónov atribútov v databáze. Z uvedeného dôvodu je, pre prípadnú úpravu alebo opravu a obnovenie prevádzky dotknutého systému v prípade poruchy, nevyhnutné zabezpečenie jeho zdrojových kódov, ktoré umožnia aj realizáciu nutných úprav v systéme v súlade s legislatívnymi zmenami, ktoré súvisia s jeho predmetmi prevádzky.